Vid dödsfall
 
När en person har avlidit måste man enligt svensk lag upprätta en bouppteckning. 
Om dödsboets tillgångar inte räcker till annat än begravningskostnader och andra 
utgifter behöver man dock inte göra bouppteckning utan då upprättas en 
dödsboanmälan, vilket sker med kommunens hjälp.

I bouppteckningen antecknas vilka som är dödsbodelägare samt vilka tillgångar 
som finns i dödsboet. Bouppteckningen registreras vid skatteverket.

Dödsbodelägarna ansvarar för att en bouppteckning upprättas,egendomen tas 
omhand, skulder betalas, en deklaration upprättas samt att arvskifte förrättas. 
Det innebär ofta mycket arbete; det är många frågor som ska besvaras och 
viktiga beslut som ska fattas.

Vi upprättar bouppteckningen i bostaden eller på vårt kontor. Vi hjälper er gärna
med detta och även med bland annat arvskifte, dödsboförvaltning, testamenten 
och gåvobrev. 

Med vår erfarenhet har vi möjlighet att hjälpa dig med en helhetslösning 
där vi kan ta hand om allt kring försäljning av fastighet/bostadsrätt, 
flyttstädning mm.